Na Vánoce nedávají jen pohádky… a nejen ty jsou zázračné…

Vánoční období mi přineslo pár prapodivných zážitků. Toužila jsem sice po něčem úplně jiném (však to znáte – Vánoce klidu a míru, Vánoce křesťanské zvěsti o narození Spasitele), ale tak třeba se narodilo něco, co mě pak spasí, až budu viset na tom kříži…. lákavá představa…

Jeden zážitek z ranku prapodivných byl nicméně celkem příjemný. Mám ho spojený s tou kratičkou chvílí, kdy jsem na návštěvě u svých rodičů v TV zahlédla začátek Fantóma opery. Kdysi jsem viděla film, ale vůbec nic si z toho nepamatuju. Toto byl záznam divadelního představení. Nejdřív mi to nedošlo… nejdřív mě pobavili ti operní obtloustlí zpěváci a já začala vykládat něco o tom, jak Margita nedávno vyprávěl, že dnes už musí být operní zpěváci fit. Pak se objevil Fantóm a odvedl si Christine do svého podzemního obydlí. A zazpíval jí píseň, která mě úplně rozechvěla… a já si uvědomila, co je to, co mě už několik měsíců tak vzrušuje.

A pak přišel otec, prohlásil, že jak se můžeme na to krákorání dívat… a tak jsme si s matkou našly na dívání něco, co by také snesl.

Ale ten zážitek a to uchvácení tou písní mi zůstalo dodnes. Našla jsem Vám ji na youtube a našla k tomu i text. Tak poslouchejte a i kdyby Vámi nepohnula tak, jak mnou, jako nástroj pro Vaše novoroční předsevzetí naučit se anglicky může posloužit velmi dobře. Upřímně… je tam pár slovíček, které jsem i já hledala ve slovníku :-))

Bývaly doby, kdy jsem na Vánoce hltala pohádky a vnímala je jako takovou sondu do mé duše a do její touhy nalézt tu svou princeznu (nebo milovaného prince) a zabít ty své vnitřní draky. Letos mě, kupodivu, žádná pohádka takto neoslovila. Jako bych najednou měla jít spíš tím silně duchovním směrem… ale já to křesťanské letos prošvihla. A pak přišel Fantóm

Celou verzi už bohužel z youtube kvůli autorským právům stáhli, ale tak alespoň tuto. Jiné verze už jsou pak na na youtube k dohledání. Ale tihle dva jsou prostě nejlepší…

Night time sharpens, heightens each sensation
Darkness stirs and wakes imagination
Silently the senses abandon their defenses

Slowly, gently night unfolds its splendor
Grasp it, sense it, tremulous and tender
Turn your face away from the garish light of day
Turn your thoughts away from cold unfeeling light
And listen to the music of the night

Close your eyes and surrender to your darkest dreams
Purge your thoughts of the life you knew before
Close your eyes, let your spirit start to soar
And you’ll live as you’ve never lived before

Softly, deftly, music shall surround you
hear it, feel it, closing in around you,
Open up your mind, let your fantasies unwind
In this darkness which you know you cannot fight
The darkness of the music of the night

Let your mind start a journey to a strange new world
Leave all thoughts of the world you knew before
Let your soul take you where you long to be
Only then can you belong to me

Floating, falling, sweet intoxication
Touch me, trust me, savor each sensation
Let the dream begin, let your darker side give in
To the power of the music that I write
The power of the music of the night

You alone can make my song take flight
Help me make the music of the night

Příspěvek byl publikován v rubrice Emoce, Filmy, Láska, Uncategorized, Videos with lyrics se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Na Vánoce nedávají jen pohádky… a nejen ty jsou zázračné…

  1. Sedmi napsal:

    ty jo… tohle ztvarneni jsem jeste nevidela, moc povedene…

    • avespasseri napsal:

      když zazpíval…“abondon their defences“… tak mě to složilo do kolen :-))) A je tam víc takových momentů. Ale bohužel jsem neviděla jiné divadelní zpracování, ani na youtube… to filmové tam je taky, ale ten zpěvák tedy nic moc… nemá to ty grády :-)))

      • Sedmi napsal:

        Já jsem viděla na YouTube jen jiné zpracování té titulní písně, ale tohle je opravdu hodně dobrý

        • avespasseri napsal:

          Dívala jsem se teď také na další… nikde to není tak emotivní… to abandon their defences zrovna… nikoho to nenapadlo zazpívat právě takhle… a člověk vysloveně vnímá, jak se defences rozpouštějí…

  2. Pingback: Co Vás tento týden vyvedlo z míry?? Aneb chtít či nechtít adrenalin, to je oč tu běží… | Žít je umění

  3. Pingback: Některé vztahy jsou prostě fascinující, i když z nich může běhat mráz po zádech… | Žít je umění

  4. Pingback: Adele do tohoto týdne určitě patří… | Žít je umění

  5. Pingback: Písňová, povzbudivá, aneb Dešáci rulez! | Žít je umění

  6. Pingback: Zmražená Mallorca aneb dovolená má mnoho tváří... - Žít je umění milovat

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!