Kde brát pořád energii??

Qi_Gongi_chinese_charactersJó, energie. Někteří jí mají méně a méně, nestíhají a jsou unavení. Někteří jí mají zase spoustu a pořád něco dělají a plánují dělat. A buď jí mají opravdu hodně a tak si ten život užívají, nebo jí i oni mají málo, jen si toho v tom shonu ještě nestihli všimnout. Ale ten stres z přepínání vlastních sil je nakonec stejně dožene.

Jak doplňujete Vy svoji energii? Kde ji čerpáte? Jak relaxujete? Cítíte hmatatelně, jak jí máte najednou více, jak se cítíte lépe a na svět se usmíváte? Co Vám zvedá energii… a s ní i tu náladu? (Můžete si to pak přidat do seznamu 45 způsobů, jak si zvednout náladu :-))

  • Já miluju slunce… a bruslení.
  • Miluju vodu… i v té tekuté formě :-)
  • Miluju les. Na jaře, kdy se na stromech objevují ty malinké jasné zelené lístečky a i 5 stupňů je po té dlouhé zimě už teplo. Miluju ho i v létě, kdy dává stín před pálícím sluncem. Miluju ho i na podzim, kdy je tak krásně barevný. A miluju ho i v zimě, kdy jsou stromky zakryté peřinami sněhu. Na běžkách mi najednou i v zimě bývá teplo.
  • Miluju tanec. Mrkněte se do rubriky Tanec, pokud jste nečetli, nebo pokud jste už zapomněli, co všechno jsem o tanci už napsala. Od salsy a flamenca po bollywood a balet. Mimochodem, víte, že dáma na zastávce – poslední video v článku Oslava tance – dostala na základě svého videa na youtube taneční roli v připravovaném muzikálu?
  • Miluju dobré jídlo. Miluju koneckonců jakékoliv jídlo, které chutná mně. Nemusí to být ani moc dobré… pro jiné :-)
  • Miluju cestování, poznávání nových kultur, nových jazyků, nových lidí. Něco málo už najdete v rubrikách Na cestách, Kolik jazyků umíš. A bude toho ještě víc. Určitě se někdy vrátím ke všem mým cestám a k tomu, jak moc mě ovlivnily.

Ale poslední dobou nejvíc energie čerpám při čchi-kungu.

Už zas ten čchi-kung, co? Co to tedy vlastně je?

Čchi-kung je v překladu vlastně právě práce s energií. S tou energií, která Vám dává život, díky které chodíte, dýcháte… a kterou dýcháte a kterou jíte. S tou energií, která Vás chrání. S tou energií, která umožňuje buňkám, aby fungovaly tak, jak mají. S tou energií, která umožňuje krvi, aby obíhala tělem tak, jak má. Ale i s tou energií, která umožňuje vodám na zeměkouli, aby obíhaly tak, jak mají.

Čchi, to je právě ta energie. Podle starého čínského taoistického pojetí je čchi základní vesmírná energie a je jí mnoho druhů. Jen v našem těle nalezneme energii vrozenou (dostali jsme ji od rodičů), ale i energii, kterou získáváme ze vzduchu a z potravin.

Já vím, že západní vědci o čchi neradi slyší, protože ji ještě nedokázali vědecky vysvětlit a podchytit. Možná se to někdy podaří, protože, světe div se, čínští komunisti se už s kulturní revolucí rozhodli, že to západu natřou a pěkně pod dohledem podporují čchi-kung a dokonce jeho zdravotní účinky zkoumají i na univerzitách. Tak uvidíme…

Zatím vzal Západ na milost alespoň akupunkturu. I když ta stojí a padá s tím, že jehličky se zavádějí do bodů, kterými proudí v těle právě tato tajuplná čchi.

No, já mám ráda tajemství a ráda experimentuji. A protože při prvním čchi-kungovém semináři jsem díky mistrovi (jak ten to dělá fakt nevím) najednou mezi rukama tu energii pocítila (a nebyla jsem jediná, včera na semináři to provozoval i náš hlavní instruktor a lidem se postupně rozsvěcely obličeje úsměvem… ), a pak jsem ji později začala cítit i při pravidelném cvičení, tak mi nikdo nevymluví, že tam nekoluje.

Na jiném semináři jsem pak při spirálování jen zírala, co energie umí… a řeknu Vám, nerada bych se setkala jako nepřítel s někým, kdo s ní umí zacházet. Ve skutečnosti to asi není taková legrace, jak to vypadá v těch kung-fu filmech v TV… když jste tím protivníkem…

A jestli je to placebo? Jestli si to jen představujeme? No, já neustále říkám, že když je k uzdravení stačí kostka cukru, proč utrácet za drahé léky???

A jak se s tou energií cvičí? A k čemu to je asi tak dobré? O tom zas někdy příště :-)

Nebo si to můžete přijít rovnou vyzkoušet na naše začátečnické cvičení v Brně (viz KDE A KDY CVIČÍME), nebo kdekoliv jinde po republice. Orlata už létají všude možně :-)) Stačí mrknout na webové stránky Orla v hnízdě – http://www.bodhidharma.cz. Tam najdete další města… a také našeho Mistra :-))

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized, Čchi kung se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Kde brát pořád energii??

  1. vimneok napsal:

    pomoc další šílenec :D :D
    (neber si to osobně… můj táta je jogín, cvičíval i 10 hodin denně a všechno se muselo vždycky podřídit jeho cvičení. mělo to dost výrazný vliv na moje dětsví. moje nejvýraznější vzpomínka na tátu je, jak je v tílku a v trenýrkách v obýváku v nejrůznějších pozicích… a když mi pak bez jakéhokoliv varování začal po deseti letech téměř totéž provozovat muž doma, už jsem se musela začít smát. Osud má opravdu smysl pro humor…)

    • avespasseri napsal:

      Tak to vidíš, co všechno máme společné :-) 10 hodin denně, to už ale pomalu zavání zanedbáváním jiných, stejně důležitých věcí… :-) Ty, předpokládám, sama necvičíš? Já taky nehraju šachy, protože má vzpomínka na otce je, že pořád hrál. A nikdy mě nenechal vyhrát! Dceru už nechal a teď si myslí, že to umí.Já o tom ale dost pochybuju, myslím, že tak maximálně ví, jak se těmi figurkami hýbe :-)

    • AdDragon napsal:

      Hehehe, 10 hodin je opravdu poněkud moc :-)

  2. AdDragon napsal:

    Kde pořád brát energii?
    Odpověď je velmi prostá, milý Watsone. V zásuvce.
    Jsou totiž různé zásuvky, některé skrývají skleničku něčeho tekutého a ostřejšího, jiné pak třeba nějaké ty volty. Dvěstědvacet postačí. Prostě se připojíte a nabíjíte. Nejen poté, ale dokonce i během nabíjení budete zajisté přímo jiskřit přívalem energie.
    Ovšem, pokud nejste profesionál, doma to raději nezkoušejte, a raději sáhněte po jiné zásuvce…

    • avespasseri napsal:

      Zásuvka s něčím tekutým mě většinou s motáním hlavy a těžkýma nohama brzo o veškerou energii připraví. Hlavně druhý den ráno :-) Na ty volty si netroufám :-))))

      • AdDragon napsal:

        :-)
        Vhodně zapomenutá sklenička s vonným likérem typu becherovky v zásuvce umí po otevření vybudit tolik energie (jak všichni otevírají okna, dveře, větrají, nadávají, a tak…) že by se člověk až divil :-)

  3. Pingback: Co je to vlastně ten čchi-kung? | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!