Srí Lanka jinak – můj naprosto šílený plán na rok 2018

A už jsem ho začala krůček za krůčkem realizovat! Letos se prostě na Srí Lanku vrátím! Po 15 letech! (Odjížděla jsem těsně před tsunami. Štěstí mě, zdá se, provázelo :-))

A dokonce se téměř obratem našli mezi mými čtenáři 4 dobré duše, kterým můj šílený nápad přišel natolik šílený, že by se k němu rádi přidali :-) Takhle za chvíli naplní celou kapacitu lidí, které bych chtěla vzít na Srí Lanku na svou speciální cestu s sebou :-)

Ale nepředbíhejme, ještě je tu jedna otázka – cena. Vzhledem k tomu, že trvám na těch partnerech, se kterými mám v cestovním ruchu za svá minulá léta průvodcování i cestování nejlepší zkušenost – na Marco Polu a jejich srílanském partnerovi, nebude se rozhodně pohybovat na těch nižších hladinách.

Ale na ně bylo vždycky spolehnutí. Kvalita rozhodovala nad kvalitou. U Marca Pola se  mi nikdy nemohlo stát, že mi tam přijede paní na pobyt do centra ostrova s tím, že chtěla k moři. Hmmm. A overbooking jsem za celých 8 měsíců, kdy jsem na Srí Lance pro Marco Polo pracovala, zažila jen jednou (tak některé hotely srílanská cestovka přímo vlastnila, tak nebyl problém) a byl briskně vyřešen k naší naprosté spokojenosti.

A v čem bude ta cesta speciální?

  • Žádná honička od památky k památce. Znáte mé letní dovolené?? Jsou hlavně o cestě do vnitřní pohody a klidu :-) Už jste někdy zažili dovolenou, ze které jste se nevrátili jen se seznamem toho, co jste viděli a co jste zažili? Případně kolik knih jste přečetli?? :-) Samozřejmě navštívíme bývalé královské město Anuradhapuru a posvátný strom Bodhi (výhonek stromu, pod kterým Buddha dosáhl osvícení). A musíme určitě i do Kandy a do místního chrámu Buddhova zubu. A do Pinnawaly – sloního sirotčince. To je základ.

Na Srí Lance je toho tolik k vidění!! A dá se na to dívat běžnýma očima letem světem, nebo jinosvětovýma očima :-)

  • Na dovolených obvykle cvičím orlí čchi kung (styl Orel v hnízdě), medituji a tak. Prostě se nořím do sebe a učím se vnímat své okolí úplně jinak a reagovat na ně úplně jinak. Kdy jindy než na dovolené má pro to člověk tak úžasný prostor? Proč si tyhle úžasné nástroje nechávat jen pro sebe? Naučím, vysvětlím :-) Jsem oglejtovaná lektorka, takže smím :-) A už jste si někdy v autě nebo autobuse vyzkoušeli bezhlavou cestu?? Podle mě nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak pochopit, jaké je to v Jiném neduálním světě. I to a další bezhlavé experimenty naučím :-)

Neduální učení, které je pro mě už roky hlubokou inspirací, překračuje a propojuje nejrůznější náboženství. Mým zdrojem inspirace je jak buddhismus, tak hinduistická advaita, tak taoismus, nebo křesťanství, tak islámský súfismus. Na Srí Lance můžeme najít, snad kromě taoismu, vše :-) A Orel v hnízdě je pro mě praktickou aplikací neduálního učení :-)

  • Plánuji si propojit tuhle cestu po Srí Lance desetidenním kurzem meditace Vipassana. Nejspíš přímo v centru nedaleko Kandy (tj. kousíček od Buddhova zubu :-)) Loni v létě jsem kurz absolvovala v Beskydech a přestože medituji už léta, byl to pro mě silný zážitek. Tak kdy se Vám poštěstí nameditovat v 10 dnech cca 100 hodin??? A vezmete-li v úvahu, že meditace neznamená jen sedět, máte možnost ponořit se do bdělého stavu téměř úplně i při chůzi, jídle apod. Bdělé pojídání ananasu, mňam :-)(No a na Srí Lance Vás to nebude tak táhnout to vzdát a odjet domů :-))

Kdo si bude chtít kromě klasické cesty po Srí Lance zkusit i tuhle hodně intenzivní cestu sám do sebe a svůj pobyt na Srí Lance si o dalších 10 dní prodloužit, přidejte se ke mně. Dvě zájemkyně už mám :-) Jen je potřeba se alespoň trochu domluvit anglicky (případně jako lektorka Aj. můžu nabídnout intenzivní kurz angličtiny :-)) Pro nové studenty je kurz všude na světě ZCELA ZDARMA, jen na bázi dobrovolného příspěvku dle vlastního uvážení :-) 

SIGIRIYA – bývalý královský palác na skále (photo credit: http://www.dreamstime.com/stock-photo-sigiriya-image28967680)

Na kdy to plánuji??

V létě 2018. Zaprvé jsou to jediné měsíce, kdy jako lektorka angličtiny a orlího čchi kungu někam mohu vyjet. Za druhé je to mimo sezónu, tak všude nebude zase tolik turistů. Můžeme případně i vyjet na východní pobřeží k moři, kam se v zimě nejezdí – tam jsem to mívala hodně ráda. Za třetí ve druhé polovině srpna bývá v Kandy Perahera, největší buddhistický svátek. Předpokládám, že vše bývá dražší, všude byla spousta lidí, ale byl to neuvěřitelný zážitek – všichni ti sloni, ohně a tanečníci :-) Kdo ví, třeba náš termín vyjde právě na toto období…

Jen jedna věc mě mrzí. Že už se mnou nepojede můj nejoblíbenější srílanský průvodce Mansúr :-( 19.12. prý dostal infarkt při výstupu na Dambullu (jsou tam krásné jeskyně s buddhistickými freskami a sochami). 20.12. ráno zemřel. Měla jsem ho moc ráda, vedla jsem s ním spoustu zajímavých debat na téma islám. Tak jako čerstvě vystudované religionistce se zkušenostmi z pobytu v Egyptě a Jordánsku to pro mě něco, co mě nadmíru bavilo :-) Měla jsem ho jako jediného Srílančana na FB mezi přáteli a léta jsme domlouvali, že se znovu sejdeme, až někdy přijedu. Bohužel jsem to už nestihla :-( Na Dambulle bych mu ráda nechala kamínek na památku, jak je u muslimů zvykem.


Pokud Vás láká něco takového podniknout a chtěli byste se vydat na Srí Lanku se mnou, napište mi: 

Příspěvek byl publikován v rubrice Srí Lanka, Uncategorized se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Srí Lanka jinak – můj naprosto šílený plán na rok 2018

  1. Pingback: Na plnění předsevzetí a na opravdové změny vůle nestačí... - Žít je umění milovat

  2. Pingback: Leden – pro všechny, kdo mají někdy chuť se na všechno vys… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!