Jak se správně honit za penězi?

DollarhandshakeStejná otázka jako „Být, či nebýt?“. Následuje po ní : „Toť otázka.“

Ale když jsem v tom období neopičení (ale zároveň nerebelování), jak mi velí téma týdne (či spíš jak jsem si ho zvolila já sama), nezbývá mi, než se nad touto otázkou vážně zamyslet.

No vždyť nikdo nechce být bezdomovec někde pod mostem, no ne????

Lidem jako já – těm nepraktickým snílkům vznášejících se někde ve výšinách – přijde pohled z toho ptačího nadhledu na to lidské pinožení se za majetkem trochu úsměvné. Pokud ne naopak smutné. Co je, vezme povodeň. Daní za workarkoholický stres je pobyt na jednotce intenzivní péče (infarkt, nebo mrtvice je prevít). O rozpadlých rodinách nemluvím.

No neopovrhujte těmi kapitalistickými hyenami, které – jak Vám řekne každý … řekněme… jedenapůltý… jsou na vině všemu tomu dnešnímu světovému marasmu. Finančníci. Majitelé velkých firem, vozící se v luxusních autech.

To ta honba za penězi… to, jak se vytrácí skutečná hodnota věcí a zůstává jen ta vyčíslitelná matematicky. Přízemně. Cenou.

Je to podobné jako s tím křesťanstvím. Je možné i tady zapomenout na to, jak to dělají ostatní? Na ty příšerné dějiny, na to všechno utrpení, které to přineslo? A jít svou vlastní cestou? Najít hodnotu tam, kde se některým může zdát, že žádná není??

I ti newage esoterici, pravda, vykládají něco o tom, že peníze jsou jen projevem energie… a dokonce že čím dráže kdo své esoterické služby nabízí, tím vlastně lépe. Protože lidi podporuje v tom, aby si na to, co má opravdovou hodnotu, našetřili. Vydělali. Že kdo na to nemá, tak „na to prostě ještě nemá„. Chápete tu logiku??

Já tedy moc ne.

Netroufla bych si převádět na peníze vůbec nic… ani vzdělání, natož pak duchovní sféru. Protože v tom okamžiku z ní děláme objekt, věc jako každou jinou, a v tom okamžiku svou hodnotu paradoxně ztrácí. Však se podívejme na kupčení s tituly. A na kupčení s reiki zasvěceními.

Nicméně.  Peníze za to, asi, vskutku nemohou. Jak s Kristem. On nevykládal nic o upalování čarodějnic.

  • To, že někteří lidé vidí v druhých lidech jen čísla, která jim naskočí na účet, je problém lidí, ne peněz. Je to otázka vztahu… přesně jak říkal Buber. Já a Ty, nebo Já a Ono.
  • A to, že někteří lidé vnímají jen tu povrchní stránku toho, co kupují, není problém peněz, ale opět problém lidí. Těch, kteří nevidí hlubší hodnotu toho, co třímají ve svých rukou.

Materialismus se velmi hezky kritizuje. Ale kdybychom neměli tělo (tu naší matérii), nebyli bychom ve skutečnosti těmi lidmi, kterými jsme. Jen je potřeba vnímat za těmi svaly aj. něco víc. Skutečnou hodnotu lidství.

Příspěvek byl publikován v rubrice život se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Jak se správně honit za penězi?

  1. Sedmi napsal:

    nebo honeni za znamkama pro znamky co… :)

  2. Pingback: Říjen, aneb popel nebo Fénix????? | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!